Η χρονιά “κλείνει” με το βλέμμα στο... μέλλον

 

Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου

Η αγορά για τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου συνέχισε την πτωτική της πορεία και για το μήνα που
πέρασε με εξαίρεση την τελευταία εβδομάδα από την ημέρα που γράφεται το άρθρο, όπου το κομμάτι
των Capesize, έχει τηρήσει ανοδική πορεία χωρίς όμως το ίδιο να συμβαίνει και για τα θπόλοιπα
μεγέθη. Μετά από καιρό είδαμε Έλληνες πλοιοκτήτες να αποφασίζουν να λάβουν θέση στην αγορά
προσθέτοντας πλοία κατά κύριο λόγω μεγαλύτερων μεγεθών, κλάδος στον οποίο παρατηρούνται και οι
μεγαλύτερες ποσοστιαίες μειώσεις στις τιμές.


Ενδεικτικά
Πελάτες της εταιρείας Alberta αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Newcastlemax “China Steel
Entrepreneur” (2007, CSBC, Ταιβάν, SS 01/2027 DD 10/2024) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS
Newcastlemax “China Steel Team” (2006, CSBC, Ταιβάν, SS 08/2026 DD 08/2024) προς 17.75εκ Δολάρια
το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας Brave Maritime αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS
Capesize “Aquataine” (2010, Imabari, Ιαπωνία, SS 08/2025 DD 11/2023) προς 24.75εκ Δολάρια. Σε
Έλληνες φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Eco Kamsarmax “Nord Pollux” (2016,
Tsuneishi Cebu, Φιλιππίνες, SS 01/2026 DD 12/2023) προς 25.2εκ Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Velos
αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS και Scrubber Eco Panamax “Nord Libra” (2014, Imabari,
Ιαπωνία, SS 11/2024 DD 03/2023) προς 22εκ Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Blue Planet πουλήσαν το
εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Eco Ultramax “Achilleas” (2012, Yangzhou Dayang, Κίνα, SS 03/2027 DD
06/2025) προς 22.3εκ Δολάρια. Σε Έλληνες φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Eco
Handysize “TS Bravo” (2015, Shanhaiguan, Κίνα, SS 10/2025 DD 08/2023) προς 16εκ Δολάρια. Πελάτες
της εταιρείας Anthony Giavridis πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Gant Grace”
(2010, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 01/2025) προς 12.5εκ Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Dalomar
πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Melina” (2009, Imabari, Ιαπωνία, SS 09/2024
DD passed) προς 10.9εκ Δολάρια.

Δεξαμενόπλοια
Τον μήνα που μας πέρασε, η αγορά τον δεξαμενοπλοίων συνέχισε να κινείται σε εξαιρετικά κερδοφόρα
επίπεδα με ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις για τα πλοία μεγέθους Suezmax και Aframax τα οποία για
ναυλώσεις που περιλαμβάνουν την Μαύρη Θάλασσα πλέον λαμβάνουν ναύλα που ξεπερνούν τα
150,000 Δολάρια ημερησίως. Αυτό προφανώς έχει ισχυρό αντίκτυπο στις τιμές των πλοίων, όπου
παρατηρούμε τους Έλληνες πλοιοκτήτες κατά κύριο λόγο να αγοράζουν και όχι να πουλάνε τα πλοία
τους.

Συγκεκριμένα
Πελάτες της εταιρείας Aeolos Management πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα Scrubber VLCC
“Syfnos” (2006, Universal, Ιαπωνία, SS 06/2026 DD 12/2023) προς 56εκ Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας
New Shipping πουλήσαν το Suezmax “Naviga” (1998, NKK, Ιαπωνία, SS 07/2024 DD due) προς 18.2εκ

Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Marla Tankers πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Eco Lr2
“Fos Athens” (2015, HHI, Κορέα, SS/DD 09/2023) προς 50εκ Δολάρια και το εξοπλισμένο με σύστημα
BWTS Eco Lr2 “Fos Hamilton” (2013, HHI, Κορέα, SS 02/2025 DD 02/2023) προς 44εκ Δολάρια. Πελάτες
της εταιρείας Capital Maritime πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Aframax “Antaios” (2006,
Hyundai Samho, Κορέα, SS 01/2026 DD 04/2024) προς 33.5εκ Δολάρια και το εξοπλισμένο με σύστημα
BWTS Eco Mr2“Athlos” (2016, Samsung, Κορέα, SS 01/2026 DD 04/2024) προς 41εκ Δολάρια. Πελάτες
της εταιρείας Westport Tankers πουλήσαν το Eco Aframax “Sifis” (2007, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS/DD due)
προς 32εκ Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Signal Maritime πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα
BWTS Aframax “S Puma” (2005, SWS, Κίνα, SS 04/2025 DD due) προς 23.5εκ Δολάρια. Πελάτες της
εταιρείας Eletson πουλήσαν το Lr1 “Strofades” (2006, Daewoo-Mangalia, Ρουμανία, SS 11/2025 DD
02/2024) προς 17.3εκ Δολάρια και το Lr1 “Antikeros” (2004, Daewoo, Κορέα, SS 10/2024 DD 01/2023)
προς 13εκ Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Thenamaris πουλήσαν το Mr2 “Seabreeze” (2007, Shin
Kurushima, Ιαπωνία, SS/DD passed) προς 19.5εκ Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Navios πουλήσαν το
Mr1 “Star N” (2009, HMD, Κορέα, SS 01/2024 DD 09/2024) προς 18.1εκ Δολάρια.

Νεότευκτα
Κατά την διάρκεια του περασμένου μήνα, είδαμε αρκετά μεγαλύτερη δραστηριότητα στις παραγγελίες
για νεότευκτα από τους Έλληνες πλοιοκτήτες συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα. Μεταξύ άλλων
ξεχωρίζει η παραγγελία πελατών της εταιρείας Latsco για 4 πλοία μεταφοράς LPG στο Κορεάτικο
ναυπηγείο της Hyundai με παράδοση από τον Αύγουστο του 2025 έως τον Αύγουστο του 2026 προς
98,8εκ. Δολάρια το κάθε ένα. Στο κομμάτι του ξηρού φορτίου, ξεχωρίζει η παραγγελία πελατών της
εταιρείας Evalend για 4 Handysizes στο Κινέζικο ναυπηγείο YZJ με παραδόσεις από τον Ιούλιο έως τον
Δεκέμβριο του 2024. Στα δεξαμενόπλοια, πελάτες της εταιρείας Capital Shim Management
παρήγγειλαν 4 Lr2 στο Κινέζικο ναυπηγείο New Times προς παράδοση από τον Φεβρουάριο έως τον
Νοέμβριο του 2025

Διαλύσεις πλοίων
Η αγορά της Ινδίας ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα στην αγορά προσφέροντας 520 $/ldt για
Πλοία Ξηρού Φορτίου, 530$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 540$/ldt για πλοία μεταφοράς
εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως το Πακιστάν προσέφερε 510 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου,
520$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 530$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ το
Μπαγκλαντές κυμάνθηκε σε επίπεδα 500 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 510$/ldt για Δεξαμενόπλοια
και 520$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

 

Published: Aκτή Μιαούλη Δεκέμβριος 2022 (Τ.76)

Γράφει ο κ. Σπύρος Αλεξανδρόπουλος