"Οι κινήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών στη σκιά του πολέμου"

 

Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου

Τον μήνα που μας πέρασε οι ναυλαγορές επέδειξαν ανοδική πορεία, κυρίως στις περιοχές του Ατλαντικού Ωκεανού. Αυτό συνέβαλλε στην αυτοπεποίθηση των Ελλήνων πλοιοκτητών που προχώρησαν σε σημαντικές κινήσεις και αγορές. Επίσης, λόγω του ίδιου γεγονότος, δεν ήταν λίγοι οι πλοιοκτήτες εκείνοι που εκμεταλλεύτηκαν και την μεγάλη ζήτηση σε πλοία από Κινέζους αγοραστές πετυχαίνοντας συμφέρουσες συμφωνίες για τα παλαιότερα πλοία τους.

 

Ενδεικτικά

Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το Capesize “Stella Anita” (2012, Dalian, Κίνα, SS 01/2027 DD 01/2025) προς 29.6εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Minerva αγοράσαν τα Capesize “Dong-A Astrea” (2010, HHI, Κορέα, SS 04/2025 DD 12/2023), “Dong-A Oknos” (2010, HHI, Κορέα, SS 02/2025 DD 05/2023) και “Dong-A Eos” (2009, HHI, Κορέα, SS 09/2024 DD 08/2022)  προς 81εκ. Δολάρια enbloc. Πελάτες της εταιρείας Neda αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax “Alam Kukuh” (2019, Oshima, Ιαπωνία, SS/DD 01/2024) προς 38.5εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Primerose αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax “BW Rye” (2019, Tsuneishi Zhoushan, Κίνα, SS/DD 01/2024) προς 37.5εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Unisea Shipping πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax “Oceanic” (2007, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 12/2026 DD 12/2024) προς 21εκ. Δολάρια σε πελάτες της εταιρείας NGM. Πελάτες της εταιρείας Chartworld αγοράσαν το Kamsarmax “Galaxy” (2012, Qingdao Beihai, Κίνα, SS/DD 11/2022) προς 19.8εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Lomar αγοράσαν τα εξοπλισμένα με σύστημα BWTS Kamsarmax  “Golden Enterprise” (2011, Jinhai, Κίνα, SS 12/2025 DD 11/2023) προς 18εκ. Δολάρια, “Golden Empress” (2010, Jinhai, Κίνα, SS 12/2025 DD 12/2023) και “Golden Endeavour” (2010, Jinhai, Κίνα, SS 12/2025 DD 11/2023) προς 17.5εκ. Δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας Hellenic Star πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax “Sea Melody I” (2002, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS/DD 07/2023) προς 13.2εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Allseas πουλήσαν το Supramax “Friendly Seas” (2008, Tsuneishi Zhoushan, Κίνα, SS/DD 02/2023) προς 18εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Almi Marine πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Karimu” (2010, STX, Κορέα, SS 12/2025 DD 12/2023) προς 19.2εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Technomar πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Antero” (2011, Hantong, Κίνα, SS 08/2026 DD 02/2024) προς 17.5εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Costamare αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Bao Prosper” (2010, Hantong, Κίνα, SS 08/2025 DD 06/2023) και το Supramax “Bao Grand” (2010, Yangzhou Dayang, Κίνα, SS 06/2025 DD 06/2023). Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax “Orient Rise” (2010, Qingshan, Κίνα, SS 04/2025 DD 04/2023) προς 17εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Newport πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Tramontana” (2011, Shimanami, Ιαπωνία, SS 04/2025 DD 09/2023) προς 14.5εκ. Δολάρια

 

Δεξαμενόπλοια

Ο Μάρτιος κύλησε χωρίς κάτι το αξιοσημείωτο στο κομμάτι των αγοραπωλησιών για τους Έλληνες πλοιοκτήτες. Παρόλα αυτά, η αύξηση στις τιμές των ναύλων που έχει έρθει ως απόρροια του πολέμου στην Ουκρανία αναμένεται να αλλάξει το περιβάλλον αφού ήδη έχουμε παρατηρήσει τους Έλληνες πλοιοκτήτες να ενδιαφέρονται για αγορές σε δεξαμενόπλοια.

Συγκεκριμένα

Πελάτες της εταιρείας Delta Tankers αγοράσαν το Suezmax “Densa Orca” (2012, HHI, Κορέα, SS/DD 04/2022) προς 33.5εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας New Shipping αγοράσαν το Suezmax “Erviken” (2004, Samsung, Κορέα, SS/DD 08/2022) προς 15εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Estoril Navigation πουλήσαν  το Aframax “Blue Power” (2003, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS/DD 09/2023) προς 13.5εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Centrofin αγοράσαν το LR1  “Tectus” (2009, STX, Κορέα, SS 07/2024 DD 09/2022) προς 15.5εκ. Δολάρια. Σε Έλληνες αγοραστές φέρεται να κατέληξε το MR1 “Nord Swan” (2009, GSI, Κίνα, SS 07/2024 DD 04/2022) προς 10.8εκ. Δολάρια

 

Νεότευκτα

Και τον μήνα που μας πέρασε, τα φώτα στράφηκαν στις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με την πρόσφατη παραγγελία πελατών της εταιρείας Danaos για 4 κομμάτια χωρητικότητας 7,100 κουτιών στο κινεζικό ναυπηγείο Dalian Shipbuilding. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα συγκεκριμένα καράβια θα μπορούν να χρησιμοποιούν και την μεθανόλη ως καύσιμο Επίσης φημολογείται ότι και πελάτες της εταιρείας Capital έβαλαν παραγγελία για αντίστοιχα πλοία σε Κορεάτικο ναυπηγείο. Εξ άλλου, πελάτες της εταιρείας Metrostar , έβαλαν παραγγελία για 2+1 δεξαμενόπλοια μεγέθους στο Βιετναμέζικο ναυπηγείο της Hyundai προς 61,5εκ. Δολάρια το κάθε ένα με παράδοση στα μέσα και τα τέλη του 2024

 

Διαλύσεις πλοίων

Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα προσφέροντας 660 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 670$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 680$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως η Ινδία  προσέφερε 640 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 650$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 660$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ το Πακιστάν κυμάνθηκε σε επίπεδα 630 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 640$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 650$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

 

Published: Aκτή Μιαούλη Μάρτιος 2022 (Τ.70)

Γράφει ο κ. Δημήτρης Σερέτης