Η χρονιά της Τίγρης

 

Αυτή η περίοδος είναι η ίδια που κάθε χρόνο οι μετέχοντες στη ναυτιλιακή βιομηχανία ακούνε ότι πρέπει να περιμένουν να δούνε τι μέλλει γενέσθαι μετά τις διακοπές για τον εορτασμό του νέου έτους στην Κίνα. Όχι άδικα αφού και την χρονιά που μας πέρασε , καθοριστικοί παράγοντες που προσδιόρισαν την αγορά είχαν αφορμή γεγονότα που έλαβαν χώρα στην Κίνα.

Οι εσωτερικές αποφάσεις του κράτους σχετικά με την προμήθεια άνθρακα, οι πολιτικές που έρχονται σχετικά με την αντιμετώπιση της περιβαλλοντικής μόλυνσης αλλά και η κίνηση που δημιουργείται έξω από τα πολυσύχναστα της λιμάνια, ήταν κάποιες από τις μεταβλητές που επηρέασαν και τις ναυλαγορές αλλά και το κομμάτι των αγοραπωλησιών των πλοίων.

Καταλαβαίνουμε λοιπόν πως τελικά έχει νόημα να περιμένει κανείς με αγωνία το πως θα τοποθετηθεί η Κίνα απέναντι στις αγορές έπειτα από την διακοπή του Φεβρουαρίου.

Σχετικά με την μήνα Ιανουάριο, παρατηρούμε ένα παρόμοιο μοτίβο με αυτό που θα δούμε τον ερχόμενο Φεβρουάριο αφού το πρώτο δεκαπενθήμερο, οι ευρωπαϊκές και οι αμερικάνικες αγορές ήταν υποτονικές λόγω της διακοπής των Χριστουγέννων με αποτέλεσμα, ειδικά στο κομμάτι των αγοραπωλησιών των πλοίων να παρατηρείται μηδενική δραστηριότητα, δεδομένης και της πτωτικής αγοράς.

Σε ότι αφορά τις ναυλαγορές, αυτές ακολούθησαν μια σταθερά πτωτική πορεία που εκτός από τους παραπάνω παράγοντες έδειξε και τάση διόρθωσης εν συγκρίσει με το προηγούμενο διάστημα. Πολλοί αναλυτές παρόλα αυτά αναφέρουν πως αναμένεται άνοδος μετά και το πέρας της Κινεζικής πρωτοχρονιάς.

 

Published: Aκτή Μιαούλη Ιανουάριος 2022 (Τ.69)

Γράφει ο κ. Σπύρος Αλεξανδρόπουλος