Στάση αναμονής από τους Έλληνες πλοιοκτήτες

 

Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου

Τον μήνα που πέρασε, παρά το γεγονός πως οι αγορές των Panamax, Supramax και των Handysize παρέμειναν σε ανοδικούς ρυθμούς και μόνο αυτή των Capesize παρουσίασε αυξομειώσεις, η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών περιορίστηκε σε μεμονωμένες κινήσεις

Ενδεικτικά

Πελάτες της εταιρείας OceanBulk πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Newcastlemax “Conrad” (2017, SWS, Κίνα, SS/DD 04/2022) προς 53 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Seanergy αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize “Rosco Maple” (2010, Sasebo, Ιαπωνία, SS 06/2025, DD 04/2023) προς 34.3 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Century Bulk Carriers πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Post-Panamax “Shuang Xi” (2010, YZJ, Κίνα, SS 09/2025 DD 10/2023) προς 20.4 εκ. δολάρια με παράδοση τον Ιανουάριο του 2022 με την συμφωνία να περιλαμβάνει την αναβάθμιση των κινητήρων σε Tier II. Έλληνες φέρεται να αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier III, EEDI Phase 2 Kamsarmax “Vorana Manx” (2021, Tsuneishi Zhoushan, Κίνα) προς 40 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας AM Nomikos πουλήσαν το Supramax “Tesoro” (2007, Shanghai Shipyard, Κίνα, SS/DD 03/2022) προς 15.75 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Seadar πουλήσαν το Supramax “Lucky Sea” (2005, Yangzhou Dayang, Κίνα, SS 01/2025 DD 02/2023) προς 14 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Meadway Shipping πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “Teo” (2011, Daoda, Κίνα, SS 05/2026 DD 08/2024) προς 16.5 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Bright Navigation  είναι οι αγοραστές του Handysize ‘’Oriana C” (2012, SPP, Κορέα, SS/DD 02/2022) προς 16.5εκ. δολάρια με παράδοση τον Νοέμβριο του 2021. Πελάτες της εταιρείας DS Shipmanagement πουλήσαν το Handysize “Mel Pride” (1999, Kanda, Ιαπωνία, SS/DD 01/2022) προς 8.5 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Cosmoships πουλήσαν το Handysize “Gail” (2011, New Century, Κίνα, SS/DD 11/2021) προς 13 εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Vantage Shipping Lines πουλήσαν το Handysize “Vantage Key” (2004, Shikoku, Ιαπωνία, SS 09/2024 DD 03/2022) προς 9εκ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Alassia πουλήσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize “New Life” (2013, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 04/2023) προς 16.25εκ. δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Ακόμη ένας μήνας που όλοι οι συντελεστές της αγοράς των δεξαμενοπλοίων αναμένουν την άνοδο της αγοράς. Όπως και όλο το προηγούμενο διάστημα, αυτή δεν έρχεται. Είναι όμως η αναμονή της αυτή που διατηρεί τις τιμές σε σταθερά επίπεδα, Την ίδια στιγμή βέβαια, οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν προχωρούν σε αγορές σε τιμές υψηλότερες από αυτές που δικαιολογεί η αγορά ενώ η αναμονή της ανόδου αποτρέπει τους Έλληνες πλοιοκτήτες από το να προβούν σε πωλήσεις.

Συγκεκριμένα

Πελάτες της εταιρείας International Maritime Enterprises (IME) αγοράσαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS VLCC “E Mei San” (2010, SWS, Κίνα, SS 03/2025 DD 03/2023) προς 38.5εκ. δολάρια.. Πελάτες της εταιρείας Brave Maritime αγοράσαν το MR2 “Justice Express” (2011, Shin Kurushima, Ιαπωνία, SS 03/2026 DD 01/2024) προς 17.2εκ. δολάρια καθώς και το MR2  “Ocean Mars” (2007, SLS, Κορέα, SS/DD 05/2022) προς 8εκ. δολάρια μέσω δημοπρασίας. Πελάτες της εταιρείας Spring Marine αγοράσαν το MR2 “Ivy Express” (2009, STX, Κορέα, SS 02/2024 DD 10/2021) προς 15εκ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του LR1 “Justice Victoria” (2010, Minami Nippon, Ιαπωνία, SS 10/2025 DD 12/2023) προς 17.5εκ. δολάρια

Νεότευκτα

Εκτός από μια φημολογούμενη παραγγελία από πελάτες της Empire Chemical Tankers  για 2+2 MR tankers σε ναυπηγείο της Κορέας, και αυτός ο μήνας δεν συμπεριλάμβανε παραγγελίες για νεότευκτα από Έλληνες πλοιοκτήτες.

Διαλύσεις πλοίων

Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα σε μια αγορά που συνεχίζει να δείχνει σημάδια διόρθωσης προσφέροντας 590 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 600$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 610$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως το Πακιστάν προσέφερε 580 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 590$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 600$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ η Ινδία κυμάνθηκε σε επίπεδα 560 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 570$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 580$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

 

Published: Aκτή Μιαούλη Οκτώβριος 2021 (Τ.66)

Γράφει ο κ. Δημήτρης Σερέτης