Ένας πολύ ζεστός Αύγουστος

 

Ο φετινός Αύγουστος ήταν πολύ διαφορετικός από τους προηγούμενους αφού οι ναυλαγορές στο Ξηρό Φορτίο σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Κατά τις τελευταίες εβδομάδες υπάρχουν αναλυτές που στηρίζουν ένα μεγάλο κομμάτι της ανόδου στον μεγάλο συνωστισμό που παρατηρούμε σε λιμάνια του Ειρηνικού και ιδιαίτερα της Κίνας. Το συμπέρασμα αυτής της ρητορικής είναι πως με την εκτόνωση του Ειρηνικού και την διάθεση τονάζ στον Ατλαντικό οι αγορές θα διορθώσουν προς τα κάτω και μαζί τους και η κερδοφορία για τους πλοιοκτήτες.

Ακόμη και έτσι να είναι τα πράγματα, το ερώτημα που εγείρεται είναι περί το τι σημαίνει μια μείωση της κερδοφορίας την περίοδο που διανύουμε. Ένα Handysize σήμερα δηλαδή δύναται να ναυλωθεί έως και με 40 χιλ. Δολάρια ανά ημέρα από κάποιες περιοχές δεδομένης της συμφόρησης που αναφέραμε. Μια σχετική διόρθωση της τάξης του 25% θα φέρει την αξία της ημερήσιας ναύλωσης στα 30 χιλ. Δολάρια ανά ημέρα ενώ η μείωση κατά 50% στα 20 χιλ. Δολάρια.

Αξίζει να ανατρέξει κανείς στα σχόλια που γίνονταν για την αγορά πριν λίγο καιρό όπου όντως ο μέσος όρος της ναυλαγοράς για τα  Handysize ήταν στα 20 χιλ. Δολάρια ανά ημέρα. Τότε η συζήτηση ήταν για την απίστευτη άνοδο που παρατηρείται και αν και κατά πόσο μπορούν να διατηρηθούν αυτά τα επίπεδα.

Επομένως είναι προφανές πως η υγιείς αγορές είναι εδώ για να παραμείνουν για ένα αρκετά μεγαλύτερο διάστημα μετά την αποσυμφόρηση των λιμανιών στον Ειρηνικό Ωκεανό. Αντιστοίχως και οι τιμές των πλοίων αναμένεται να διατηρήσουν την ανοδική τους πορεία.

 

Γράφει ο κ. Σπύρος Αλεξανδρόπουλος