Πως κινήθηκαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες τον Αύγουστο

 

Νομοτελειακά ο μήνας Αύγουστος είναι εκείνος με το μικρότερο πλήθος κινήσεων στο κομμάτι των αγοραπωλησιών με τη διαφορά πως ο φετινός συνοδεύτηκε από ρεκόρ 11ετίας στον δείκτη BDI κάτι που δεν επέτρεψε μεγάλο διάστημα διακοπών. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κινήθηκαν κατά κύριο λόγο στο κομμάτι των πωλήσεων εκμεταλλευόμενοι τις μεγάλες προσφορές που έλαβαν από αγοραστές και των δύο ημισφαιρίων.

Ενδεικτικά:

Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του Newcastlemax ‘’Cape United’’ (2007, Universal, Ιαπωνία, SS/DD 07/2022) προς 22 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Safe Bulkers αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Capesize ‘’Yumetamou’’ (2012, Koyo, Ιαπωνία, SS 03/2025 DD 07/2022) προς 32.5 εκατ. δολάρια, ενώ πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax ‘’Lemessos Queen’’ (2008, Imabari, Ιαπωνία, SS 10/2023 DD 10/2021) προς 18.8 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Post-Panamax  ‘’Harvest Sky’’ (2013, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 11/2023) προς 23 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Meadway Bulkers αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘’Glorious Wind’’ (2010, Sanoyas, Ιαπωνία, SS 08/2025 DD 09/2023) προς 20 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Atlas Maritime πούλησαν το Panamax‘’Atlas Strength’’ (2006, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS/DD 12/2021). Πελάτες της εταιρείας World Carrier πούλησαν το Panamax ‘’Priscilla Venture’’ (2008, Oshima, Ιαπωνία, SS/DD 03/2023) προς 18.2 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Panamax ‘’MG Sakura’’ (2006, Universal, Ιαπωνία, SS/DD passed) προς 18 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Spring Marine πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II Ultramax‘’Komi’’ (2015, Cosco Zhoushan, Κίνα, SS 01/2025 DD 03/2023) προς 24.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Archangel Pacific πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II Ultramax ‘’Calico Jack’’ (2015, Imabari, Ιαπωνία, SS 10/2025 DD 11/2023) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II Ultramax ‘’Phoenix Rising’’ (2015, Mitsui, Ιαπωνία, SS 06/2025 DD 06/2023) προς 55 εκατ. δολάρια enbloc σε ‘Έλληνες αγοραστές. Πελάτες της εταιρείας Costamare αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier I Supramax ‘’Atlantic Merida’’ (2012, Taizhou Kouan, Κίνα, SS 08/2025 DD 09/2023) προς 15 εκατ. δολάρια καθώς και το Handysize ‘’Atlantic Progress’’ (2011, Zhejiang Hongxin, Κίνα, SS 10/2025 DD 12/2023). Πελάτες της εταιρείας AM Nomikos πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax ‘’Dory’’ (2010, IHI, Ιαπωνία, SS 09/2025 DD 05/2024) προς 17.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Ikaros Shipping πούλησαν το Supramax ‘’Ken Sea’’ (2009, Iwagi, Ιαπωνία, SS 01/2024 DD 10/2021) προς 15.7 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Primebulk αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II Handysize ‘’Spring Scenery’’ (2013, Jiangsu Yangzijiang, Κίνα, SS/DD 03/2023) προς 14.5 εκατ. δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Handysize‘’Orient Glory’’ (2013, Samho, Κορέα, SS/DD 05/2023) προς 15.2 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Cosmoship πούλησαν το Handysize ‘’Antigoni’’ (2011, Jiangsu Zhenjiang, Κίνα, SS/DD due) προς 11.2 εκατ. δολάρια σε ‘Έλληνες αγοραστές. Πελάτες της εταιρείας Tide Line πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize ‘’Athos’’ (2007, Cochin, Ινδία, SS 10/2025 DD 07/2024) προς 11.1 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Diligent πούλησαν το Handysize ‘’Geki Star’’ (2008, Shimanami, Ιαπωνία, SS/DD 07/2023) προς 10.3 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Karlog πούλησαν το Handysize ‘’Lapis’’ (1997, Kanashashi, Ιαπωνία, SS/DD 03/2022).

Δεξαμενόπλοια

Τα δεξαμενόπλοια διέγραψαν έναν ακόμη μήνα με απώλειες στην ναυλαγορά με αποτέλεσμα και το μέτωπο των αγοραπωλησιών να μην παρουσιάζει αρκετές πράξεις. Η άνοδος στην αγορά των MR που παρατηρήθηκε την τελευταία εβδομάδα δεν έχει προλάβει να αποτυπωθεί σε κινήσεις ακόμη, παρατηρείται όμως μια σχετική αύξηση στην ζήτηση πλοίων αυτού του τονάζ.

Συγκεκριμένα:

Πελάτες της εταιρείας Thenamaris πούλησαν το Aframax ‘’Seafalcon’’ (2002, Samho, Κορέα, SS/DD 02/2022) προς 13.5 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Transmed αγόρασαν το VLCC ‘’Tsuruga’’ (2009, Imabari, Ιαπωνία, SS 10/2024 DD 10/2022) προς 39.8 εκατ. δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Aerio αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS MR2 ‘’Grand Ace2’’ (2006, STX, Κορέα, SS 03/2026 DD 03/2024) προς 9.3 εκατ. δολάρια.

Νεότευκτα

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν έδωσαν ηχηρό παρών σε τοποθέτηση νέων παραγγελιών κατά τον μήνα Αύγουστο. Αξίζει να σημειωθεί πως το μεγαλύτερο κομμάτι των παραγγελιών που δόθηκαν αφορούν πλοία που θα παραδοθούν περί τα τέλη του 2023 και τις αρχές του 2024.

Διαλύσεις πλοίων

Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα σε μια αγορά που δείχνει σημάδια διόρθωσης προσφέροντας 590 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 600$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 610$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως το Πακιστάν προσέφερε 590 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 590$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 600$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ η Ινδία κυμάνθηκε σε επίπεδα 560 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 570$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 580$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

 

Γράφει ο κ. Δημήτρης Σερέτης