Συνεχίζει σε ιστορικά υψηλά επίπεδα το ξηρό φορτίο

 

Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου

 Καθώς οι ναυλαγορά συνεχίζει να κυμαίνεται σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, οι τιμές των πλοίων έχουν σε πολλές περιπτώσεις αγγίξει ανόδους της τάξης του 70% έως και 80% από την αρχή του έτους. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι αγοραστές να είναι πλέον στην πλειοψηφία τους είτε εταιρείες εισηγμένες στο χρηματιστήριο ή εταιρείες μεγάλου βεληνεκούς. Στο κομμάτι των πωλήσεων, η επιλογή και η σύγκριση που έχουν να κάνουν οι πλοιοκτήτες είναι ανάμεσα σε κερδοφόρες ναυλώσεις που μπορούν να φέρουν πίσω το 20% με 30% της αξίας του πλοίου μέσα σε ένα έτος και σε πωλήσεις που αποδίδουν τα προαναφερθέντα ποσοστά. Παρά τις διάφορες κινήσεις που γίνονται παρατηρείται μια στάση αναμονής ακόμη και θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε τις εξελίξεις και του μήνα που έρχεται.

 

Συγκεκριμένα

Πελάτες της εταιρείας Seanergy είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS & Scrubber Capesize ‘’Australia Maru’’ (2012, Koyo, Ιαπωνία, SS/DD 10/2021)  προς 33εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Modion αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Post Panamax‘’Bottiglieri Sophie Green’’ (2011, Jiangsu Newyangzijiang, Κίνα, SS 01/2026, DD 01/2024)  προς 16.5εκ. Δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘’Ioanna L’’ (2017, Tsuneishi Zhoushan, Κίνα, SS/DD 09/2022)  προς 28.8εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Costamare είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘’Xin Feng’’ (2010, New Century, Κίνα, SS 09/2025 DD 08/2023)  προς 16.5εκ. Δολάρια, ενώ από πελάτες την εταιρείας Olympic Vision αγόρασαν το Tier I Supramax ‘’Olympic Pegasus’’ (2011, Cosco Guangdong, Κίνα, SS 01/2026 DD 04/2024)  προς 15εκ. Δολάρια  και το Supramax ‘’Olympic Peace’’ (2006, Oshima, Ιαπωνία, SS/DD 06/2021) μαζί με το το Supramax ‘’Olympic Pride’’ (2006, Mitsui, Ιαπωνία, SS 01/2026 DD 04/2024) προς 25.5εκ. Δολάρια enbloc. Επίσης αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize ‘’Interlink Comity’’ (2010, Huatai, Κίνα, SS 02/2025 DD 01/2023) προς 12.8εκ. Δολάρια, το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize ‘’Spring Scenery’’ (2013, Jiangsu Newyangzijiang, Κίνα, SS/DD 04/2023) προς 14.5εκ. Δολάρια, το Handysize ‘’Orient Adventure’’ (2011, Samjin, Κίνα, SS 01/2026 DD 11/2023) προς 10.5εκ. Δολάρια συνοδευόμενο από χρονοναύλωση καθώς και το Handysize ‘’Manzanillo’’ (2010, SPP, Κορέα, SS 08/2025 DD 09/2023) προς 11.7εκ. Δολάρια συνοδευόμενο από χρονοναύλωση έως τον Οκτώβριο του 2021 προς 8,900$ ανά ημέρα. Πελάτες της εταιρείας Minerva πούλησαν το Panamax‘’Sorocco’’ (2008, Sanoyas, Ιαπωνία, SS/DD 03/2023)  προς 15.6εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Safe Bulkers είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Panamax‘’Kagara’’ (2013, Shin Kurushima, Ιαπωνία, SS/DD 02/2023)  προς 22εκ. Δολάρια ενώ πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax‘’Maria’’ (2003, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS/DD 04/2023)  προς 12.3εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Chronos Shipping πούλησαν το Panamax‘’Athina’’ (2007, Sasebo, Ιαπωνία, SS/DD 07/2022)  προς 15.8εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Dianik Bros πούλησαν το Panamax‘’Captain Stefanos M’’ (1998, Sanoyas, Ιαπωνία, SS 07/2023 DD 10/2021)  προς 8.8εκ. Δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Handysize ‘’Sredna Gora’’ (2010, Huatai, Κίνα, SS 10/2025 DD 11/2023)  προς 11.6εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Brave Maritime είναι οι αγοραστές του εξοπλισμένου με σύστημα BWTS Handysize ‘’Grace Ocean’’ (2013, Shin Kurushima, Ιαπωνία, SS 10/2023 DD 11/2021)  προς 15.3εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Alma Shipmanagement πούλησαν το Handysize ‘’Despina Angel’’ (2007, Shimanami, Ιαπωνία, SS/DD 11/2022) προς 8.25εκ. Δολάρια σε πελάτες της εταιρείας Baru Kaha. Πελάτες της εταιρείας Evalend είναι οι αγοραστές του Handysize ‘’Cherry island’’ (2014, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 10/2021)  προς 11εκ. Δολάρια.

 

Δεξαμενόπλοια

 Στο κομμάτι των δεξαμενόπλοιων, οι ναυλαγορές συνεχίζουν να προκαλούν ζημιές στους πλοιοκτήτες. Θα περίμενε κανείς και σε αντιπαραβολή με το τι συμβαίνει στην αγορά του ξηρού φορτίου, οι τιμές των πλοίων να έχουν καθοδική πορεία. Το κάθε άλλο συμβαίνει όμως αφού εδώ επιδρά η πεποίθηση των περισσότερων πλοιοκτητών αλλά και ναυλωτών πως θα καταγραφούν μεγάλες αυξήσεις στα ναύλα το προσεχές διάστημα. Παρ’όλα αυτά, το πλήθος των κινήσεων στο κομμάτι των αγοραπωλησιών είναι μικρό.

 

Ενδεικτικά

Πελάτες της εταιρείας Athenian Sea Carriers πούλησαν το VLCC ‘’Athenian Victory’’ (2009, HHI, Κορέα, SS 09/2024 DD 08/2022)  προς 42εκ. Δολάρια σε πελάτες της εταιρείας Eurotankers. Πελάτες της εταιρείας New Shipping πούλησαν το VLCC ‘’New Prosperity’’ (1999, IHI, Ιαπωνία, SS 09/2024 DD 08/2022). Πελάτες της εταιρείας Eletson πούλησαν το Aframax ‘’Kastelorizo’’ (2019, SWS, Κίνα, SS 02/2024 DD 02/2022) και το Aframax ‘’Folegandros’’ (2019, SWS, Κίνα, SS 03/2024 DD 03/2022) προς 84εκ. Δολάρια enbloc σε πελάτες της εταιρείας Capital. Πελάτες της εταιρείας Brave Maritime είναι οι αγοραστές του LR2 ‘’Champion Pleasure’’ (2008, Namura, Ιαπωνία, SS 09/2025 DD 12/20223)  προς 18.1εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Empire Navigation πούλησαν το MR2 ‘’MR Aries’’ (2009, GSI, Κίνα, SS 03/2024 DD 06/2022) προς 13.5εκ. Δολάρια.

 

Νεότευκτα

Η εικόνα στο κομμάτι των παραγγελιών για πλοία ξηρού φορτίου παραμένει αναλλοίωτη και αυτόν τον μήνα. Ενδεικτικά αναφέρουμε πως σε παγκόσμια κλίμακα το 2021 έχουν παραγγελθεί λίγο περισσότερα από 100 πλοία ενώ το 2020 εν μέσω πανδημίας είχαν γίνει περίπου 270 παραγγελίες. Φυσικά και οι δύο χρονιές δεν μπορούν να συγκριθούν με το 2019 που καταγράφηκαν 381 παραγγελίες και το 2018 που είχε 461.

  

Διαλύσεις πλοίων 

Η αγορά του Πακιστάν ήταν αυτή που ηγήθηκε αυτόν τον μήνα σε μια αυξανόμενη αγορά προσφέροντας 550 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 560$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 570$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως το Μπαγκλαντές προσέφερε 540 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 550$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 560$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ η Ινδία κυμάνθηκε σε επίπεδα 530 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 540$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 550$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

 

Published: Aκτή Μιαούλη Ιούνιος 2021 (Τ.63)

Γράφει ο κ. Δημήτρης Σερέτης