Η DRY BULK ΑΓΟΡΕΣ ΣΕ ΦΡΕΝΗΡΗ ΡΥΘΜΟ

 

Λαμβάνοντας σημαντική ώθηση από τον Φεβρουάριο, ο μήνας Μάρτιος ήρθε να εκτοξεύσει όλες τις επιμέρους ναυλαγορές για τα πλοία ξηρού φορτίου σε ιδιαιτέρως υψηλά επίπεδα. Ενδεικτικό είναι πως σε μεγέθη όπως τα Handies, Supramax και τα Panamax, τα κέρδη έχουν περίπου τριπλασιαστεί σε σχέση με την αρχή του έτους πόσο δε μάλλον από την λήξη του πολυπαθούς 2020. Αυτό έχει σαν αντίκτυπο οι τιμές των πλοίων να αυξάνονται εκθετικά ακόμη και σε ημερήσια κλίμακα. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες κάθε άλλο παρά αποθαρρημένοι δείχνουν απέναντι σε αυτή την ραγδαία αύξηση και έτσι με την σειρά τους επενδύουν σε μοντέρνο τονάζ. Επιπρόσθετα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες, εκτός από τις αγορές, εκμεταλλεύονται την αγορά καταφέρνοντας συμφέρουσες πωλήσεις για τα παλαιότερα πλοία τους που βρίσκουν αγοραστές είτε στην Κίνα ή σε άλλες χώρες της Άπω Ανατολής.

Είναι λοιπόν οι τιμές των πλοίων πλήρως εξαρτημένες από την ναυλαγορά?

Σίγουρα η αυξητική πορεία του τελευταίου διαστήματος είναι απόρροια της μεταφορικής ζήτησης παρόλα αυτά, αυτό που δεν είναι σίγουρο είναι αν η ανάλογη πορεία θα ακολουθηθεί και σε μια ενδεχόμενη πτώση. Μπορεί λοιπόν μια πτώση να επηρεάσει προς τα κάτω τις τιμές αλλά όχι αναλογικά καθώς σε αυτές θα επιδράσει και ο ενδογενής παράγοντας της σχεδόν πλήρους απουσίας παραγγελιών σε νεότευκτα πλοία αλλά και η σημαντική αύξηση των προσφερόμενων τιμών για διάλυση πλοίων. Αυτές οι δύο συνιστώσες έχουν σαν αποτέλεσμα την συρρίκνωση των διαθέσιμων πλοίων στην κάτι που νομοτελειακά θα αποτελέσει θετικό παράγοντα για τις τιμές των πλοίων που βρίσκονται ήδη στην θάλασσα.

 

Published: Aκτή Μιαούλη Μάρτιος 2021 (Τ.60)

Γράφει ο Σπύρος Αλεξανδρόπουλος