Σε σταθερή άνοδο το ξηρό φορτίο

 

Πλοία Μεταφοράς Ξηρού Φορτίου

Η αγορά του ξηρού φορτίου τον τελευταίο μήνα και ειδικότερα την τελευταία εβδομάδα σημειώνει πολύ σημαντική άνοδο ενώ πλοία που ναυλώνονται σε ταξίδια εντός Ατλαντικού Ωκεανού βλέπουν πλέον την κερδοφορία τους να εκτινάσσεται. Η επερχόμενη λήξη της εορταστικής περιόδου στην Κίνα αναμένεται να εντείνει την ανοδική πορεία στο ξηρό φορτίο. Η θετική αυτή αύρα, φυσικά έχει μεταφραστεί και σε πολλές κινήσεις των ελλήνων πλοιοκτητών στον τομέα των αγοραπωλησιών

Συγκεκριμένα

Πελάτες της εταιρείας NGM αγόρασαν το Capesize ‘’Han Fu Star’’ (2012, Jiangsu Rongsheng, Κίνα, SS/DD 12/2021)  προς 18.4εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Kassian πούλησαν το Capesize ‘’Giant Slotta’’ (2006, SWS, Κίνα, SS/DD 03/2021)  προς 12εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Andriaki πούλησαν το Kamsarmax ‘’Magica G’’ (2012, STX, Κορέα, SS/DD 05/2023)  προς 16.25εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Castor Maritime (εισηγμένη) αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘’Key Evolution’’ (2010, Sanoyas, Ιαπωνία, SS 08/2025, DD 08/2023)  προς 15.7εκ. Δολάρια, το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘’Fortune Miracle’’ (2009, Oshima, Ιαπωνία, SS 06/2024, DD 04/2022)  προς 14.2εκ. Δολάρια, το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘’Fortune Sunny’’ (2008, Oshima, Ιαπωνία, SS 09/2023, DD 06/2021)  προς 13.75εκ. Δολάρια, το Panamax ‘’Coral Amethyst’’ (2012, Shin Kurushima, Ιαπωνία, SS/DD 10/2022)  προς 16.1εκ. Δολάρια και το Panamax ‘’Ajax’’ (2006, Oshima, Ιαπωνία, SS/DD 05/2022)  προς 10.1εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Sea World Carriers πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘‘Globe Danae’’ (2010, STX, Κορέα, SS 03/2025, DD 08/2023)  καθώς και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax ‘‘Globe Electra ‘’(2010, STX, Κορέα, SS 04/2025, DD 07/2023)  προς 15.75εκ. Δολάρια το κάθε ένα σε Πελάτες της εταιρείας Castor Maritime. Πελάτες της εταιρείας Empros πούλησαν το Panamax ‘’Captain Tassos D’’ (2011, Penglai Zosen, Κίνα, SS 04/2021, DD 05/2021)  προς 10.5εκ. Δολάρια. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του Panamax ‘’Pantera Rosa’’ (2009, Sanoyas, Ιαπωνία, SS/DD 05/2021)  προς 13.2εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Iolcos πούλησαν το Panamax ‘’Evangelia Petrakis’’ (2007, Hudong, Κίνα, SS/DD 01/2022)  σε Πελάτες της εταιρείας Primebulk προς 8.7εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Safe Bulkers (εισηγμένη) πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax ‘’Vassos’’ (2006, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 02/2024 DD 10/2021)  προς 8.65εκ. Δολάρια καθώς και το Panamax ‘’Paraskevi’’ (2003, Oshima, Ιαπωνία, SS 01/2023 DD 01/2021)  προς 8.65εκ. Δολάρια και αγόρασαν το Kamsarmax ‘’Fortune Daisy’’ (2011, Sasebo, Ιαπωνία, SS 04/2021, DD 04/2021)  προς 14.1εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Chronos πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax ‘‘Pireas’’ (2006, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 06/2021)  καθώς και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax ‘‘Thessaloniki’’ (2006, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 06/2021) σε Πελάτες της εταιρείας Niiris προς 10.5εκ. Δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας Vrontados πούλησαν το Panamax ‘’Nikos L’’ (2002, Jiagnan, Κίνα, SS/DD 04/2022)  προς 6.2εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Common Progress αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Ultramax‘’Asia Ruby I’’ (2014, Jinling, Κίνα, SS0 3/2024, DD 03/2022)  προς 15.5εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας CM Lemos πούλησαν το Tier II Supramax ‘‘Asiatic’’ (2012, SPP, Κορέα, SS/DD 04/2022)  καθώς και το Tier II Supramax ‘‘Laconic’’ (2012, SPP, Κορέα, SS/DD 05/2022) προς 11.5εκ. Δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρείας Navios (εισηγμένη) πούλησαν το Tier I Supramax ‘’Joie N’’ (2011, Yangzhou Guoyu, Κίνα, SS/DD 03/2021)  προς 8.4εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Thenamaris πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax ‘‘Seapace’’ (2010, Taizhou Sanfu, Κίνα, SS 02/2025, DD 07/2022)  καθώς και το Supramax ‘‘Seahope II’’ (2010, Taizhou Sanfu, Κίνα, SS 02/2025, DD 12/2021)  προς 16.5εκ. Δολάρια enbloc. Έλληνες φέρεται να είναι οι αγοραστές του Supramax ‘’Red Jacket’’ (2008, Oshima, Ιαπωνία, SS 06/2023, DD 04/2021)  προς 8.75εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Vulcanus πούλησαν το Supramax ‘’Melpomeni’’ (2002, New Century, Κίνα, SS/DD 11/2022)  προς 5.3εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Mainline πούλησαν το Supramax ‘’Kitana’’ (2001, Tsuneishi Cebu, Φιλιππίνες, SS 04/2023, DD 05/2021)  προς 6.8εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Order Shipping πούλησαν το Handymax ‘’Dimitris S’’ (2004, IHI, Ιαπωνία, SS 05/2024, DD 05/2022)  προς 5.84εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Capital πούλησαν το Handysize ‘’Aristos II’’ (2011, Samho, Κορέα)  προς 8.3εκ. Δολάρια συμπεριλαμβανομένου του συστήματος BWTS. Πελάτες της εταιρείας Valerie πούλησαν το Handysize ‘’Marina R’’ (2010, Jiangsu Eastern, Κίνα, SS 08/2025, DD 07/2023)  προς 7.25εκ. Δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Η αγορά των πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου κινήθηκε και αυτό τον μήνα σε ρηχά νερά στο κομμάτι των ναυλώσεων. Η φημολογούμενη άνοδος της τιμής του αργού πετρελαίου ανά βαρέλι αναμένεται να αποτελέσει μια θετική συνιστώσα αλλά αναμένεται να αποδειχθεί αν και κατά πόσο θα ισχύσουν αυτές οι φήμες. Στο κομμάτι των αγοραπωλησιών, κάποιοι Έλληνες πλοιοκτήτες εκμεταλλευτήκαν τις χαμηλές τιμές και προέβησαν σε προσθήκες στον στόλο τους.

Ειδικότερα

Πελάτες της εταιρείας Maran Tankers πούλησαν το VLCC ‘’Maran Castor’’ (2001, Daewoo, Κορέα, SS/DD 03/2021) προς 22εκ. Δολάρια  καθώς και το VLCC‘’Marion’’ (2001, Samsung, Κορέα, SS 06/2023, DD 06/2021) προς 24.2εκ. Δολάρια.  Πελάτες της εταιρείας Empire Navigation πούλησαν το Suezmax ‘’Suez Fuezya’’ (2011, HHI, Κορέα, SS 05/2021, DD 05/2021)  καθώς και το Suezmax ‘’Suez Vasilis’’ (2011, HHI, Κορέα, SS 05/2021, DD 05/2021) σε Πελάτες της εταιρείας NGM Energy. Πελάτες της εταιρείας IMS  αγόρασαν το Aframax ‘’Navigator Spirit’’ (2008, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 03/2023, DD 03/2023)  καθώς και το Aframax ‘’Explorer Spirit’’ (2008, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 04/2023, DD 04/2023)   προς 32εκ. Δολάρια enbloc. Πελάτες της εταιρείας Castor (εισηγμένη) αγόρασαν το LR2  ‘’ Dubai Harmony ‘’ (2005, Samsung, Κορέα SS/DD 05/2020) καθώς και  LR2 ‘’ Dubai Hope ‘’ (2005, Samsung, Κορέα SS/DD 05/2020) προς 13.6εκ. Δολάρια. Στη συμφωνία συμπεριλαμβάνεται μονοετής χρονοναύλωση με option για ένα ακόμη έτος. Πελάτες της εταιρείας Product Shipping πούλησαν το MR2 ‘’Undine’’ (2004, Iwagi, Ιαπωνία, SS 03/2024, DD 10/2022)  προς 9.75εκ. Δολάρια.

Διαλύσεις Πλοίων

Η αγορά του Μπαγκλαντές ήταν αυτή που κράτησε τα ηνία και αυτόν τον μήνα προσφέροντας 425 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 435$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 445$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ακολούθως το Πακιστάν προσέφερε 420 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 430$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 440$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ενώ η Ινδία κυμάνθηκε σε επίπεδα 415 $/ldt για Πλοία Ξηρού Φορτίου, 425$/ldt για Δεξαμενόπλοια και 435$/ldt για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

Νεότευκτα

Η μειωμένη κινητικότητα σε παραγγελίες από τους Έλληνες πλοιοκτήτες συνεχίστηκε και αυτόν τον μήνα με εξαίρεση να αποτελεί η παραγγελία πελατών της εταιρείας Capital για δυο (2) πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο Κορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Samho με παράδοση το 2023 προς 107εκ. Δολάρια το κάθε ένα και αυτή των πελατών της εταιρείας για δύο Kamsarmax στο Κινεζικό ναυπηγείο Yangzi-Mitsui με παράδοση το 2023. 

Published: Aκτή Μιαούλη Φεβρουάριος 2021 (Τ.59)

Γράφει ο κ. Δημήτρης Σερέτης