Μεγάλη κινητικότητα για τους Έλληνες πλοιοκτήτες

 

Πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου

Με τις δίαφορες γεωπολιτικές εξελίξεις στο προσκήνιο, αυτός ο μήνας προμύνηε μια πτωτική πορεία στις ναυλαγορές για τα πλοία μεταφοράς ξηρου φορτίου.  Λαμβάνοντας υπόψιν και το νέο δριμύ κύμα του Covid-19 που τελευταία δείχνει να πλήττει ξανά και σταθεροποιημένες χώρες όπως η Ιαπωνία αναμένουμε συνέχιση της πτωτικής αυτής πορείας και τον επόμενο μήνα. Θετικό σημείο ήταν οι αυξημένες ροές φορτίων άνθρακα από τις ΗΠΑ προς την Ινδία που διατήρησαν την κερδοφορία των Panamax σε μια σχετική σταθερότητα. Αντίθετη με τη ναυλαγορά πορεία είχαν οι κινήσεις των Ελλήνων πλοιοκτητών στο κομμάτι των αγοραπωλησιών όπου παρατηρήσαμε μέγάλη κινητικότητα τόσο στο κομμάτι των αγορών όσο και των πωλήσεων.

Πιο συγκεκριμένα,

Πελάτες της εταιρίας Samos Steamship αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS VLOC bulk carrier ‘’NSS Honesty’’ (2007, Mitsui, Ιαπωνία) προς 13.5εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Olympic Vision πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Capesize bulk carrier “Olympic Harmony” (2016, JMU, Ιαπωνία) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Capesize  bulk carrier “Olympic Hope” (2016, JMU, Ιαπωνία) προς 38 εκ. Δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρίας Spring Marine αγόρασαν το Capesize bulk carrier ‘’Aqua Vision’’ (2011, Dalian, Κίνα) προς 15,7εκ. Δολάρια. Σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων φέρεται να κατέληξε το Capesize bulk carrier ‘’Aquadonna’’ (2005, Namura, Ιαπωνία) προς 12εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Golden Union αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Capesize bulk carrier ‘’King Ore’’ (2010, Namura, Ιαπωνία) προς 19,2εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Newport αγόρασαν το Kamsarmax bulk carrier ‘’Bacco’’ (2011, Tsuneishi, Ιαπωνία) προς 15,35εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Alex Mar αγόρασαν το Kamsarmax bulk carrier ‘’Pacific Kindness’’ (2011, Tsuneishi Zhoushan, Κίνα) προς 15εκ. Δολάρια. Σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων φέρεται να κατέληξε το Panamax bulk carrier ‘’Apollo’’ (2006, Oshima, Ιαπωνία) προς 9,15εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Eastern Mediterranean  αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax bulk carrier ‘’Crimson Monarch’’ (2014, Imabari, Ιαπωνία) προς 17,5εκ. Δολάρια και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Ultramax bulk carrier ‘’SBI Zeus’’ (2016, Mitsui, Ιαπωνία) προς 18,5εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Neda πούλησαν το Supramax bulk carrier “Kastro” (2008, Tsuneishi Zhoushan, Κίνα) προς 8,8εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Technomar πούλησαν το Supramax bulk carrier “Queen Jhansi” (2007, Tsuneishi Zhoushan, Κίνα) προς 7,95εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Navios (εισηγμένη) πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax bulk carrier “Navios Soleil” (2009, STX, Κορέα) προς 8,25εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Marmaras Navigation πούλησαν το Tier II Supramax bulk carrier “Lalis D” (2011, Hyundai Vinashin, Βιετνάμ) προς 9,35εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Gourdomichalis πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS ,Tier II Supramax bulk carrier “Kavo Platanos” (2011, Jinling, Κίνα) προς 9,3εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Econav αγόρασαν το Supramax bulk carrier ‘’Bright Phoenix’’ (2011, Mitsui, Ιαπωνία) προς 11,1εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Dalomar πούλησαν το Handymax bulk carrier ‘’Danos Z” (2001, Mitsui, Ιαπωνία) προς 5,15εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Access Shipping πούλησαν το  εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Tier II Handysize bulk carrier ‘’Rook” (2010, Jiangsu, Κίνα) προς 6εκ. Δολάρια. Σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων φέρεται να κατέληξε το Handysize bulk carrier ‘’Fair Winds’’ (2009, Shimanami, Ιαπωνία) προς 6,1εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Arista Shipping πούλησαν το Handysize bulk carrier ‘’Panvision” (2011, Shimanami, Ιαπωνία) προς 6,5εκ. Δολάρια. Σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων φέρεται να κατέληξε το Handysize bulk carrier ‘’Glorious Sunlight’’ (2013, Imabari, Ιαπωνία) προς 7,25εκ. Δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Ο μήνας που μας πέρασε είχε και νικητές και ηττημένους σττην αρρένα της ναυλαγοράς για τα δεξαμενόπλοια. Τα μεγάλα VLCC συνέχισαν την πτωτική τους πορεία με ενδεικτική την έκφραση πως από άκρη σε άρκη υπάρχουν 14 χιλιόμετρα πλοίων που δεν έχουν φορτίο η ναύλο στην Ασία. Από την άλλη στα μικρότερα Suezmax και Aframax, η μεγάλη κινητικότητα από τις περιοχές της Βαλτικής και της Μεσογείου έχει συντελέσει σε κερδοφόρα αποτελέσματα για τους πλοιοκτήτες. Παρόμοια είναι και η εικόνα στα μικρότερα μεγέθη μεταφοράς υποπροϊόντων ( Lr2, Mr 2/1 ) οπού παρατηρήθηκαν σημάδια ανάκαμψης μετά από καιρό. Οι κινήσεις στις αγοραπωλησίες φαίνεται πως δεν τήρησαν παράλληλη με τη ναυλαγορά πορεία αφού οι Έλληνες πλοικτήτες αγόρασαν μοντέρνα VLCC σε ανταγωνιστικές τιμές, ενώ συνέχισαν την διαδικασία πώλησης παλιότερων πλοίων τους.

Ειδικότερα,

Πελάτες της εταιρίας Pleiades πούλησαν το  εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Aframax  ‘’Kalamas” (2011, Sumitomo, Ιαπωνία) προς 22εκ. Δολάρια σε πελάτες της εταιρίας Performance Shipping. Επίσης πούλησαν το MR  ‘’Evinos” (2013, STX, Κορέα) και το MR  ‘’Glafkos” (2013, STX, Κορέα) προς 23εκ. Δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρίας Aeolos Management πούλησαν το VLCC ‘’Skopelos” (2002, Samho, Κορέα) προς 25,5εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Maran Tankers αγόρασαν το VLCC ‘’Tai Hung San’’ (2010, SWS, Κίνα) , το VLCC ‘’Pu Tuo San’’ (2011, SWS, Κίνα) και το VLCC ‘’Tai San’’ (2009, SWS, Κίνα) προς 110εκ. Δολάρια enbloc. Πελάτες της εταιρίας Dynacom αγόρασαν το VLCC ‘’Takaoka’’ (2011, IHI, Ιαπωνία) προς 44,5εκ. Δολάρια Πελάτες της εταιρίας Delta Tankers αγόρασαν το VLCC ‘’TRF Horten’’ (2018, HHIC, Φιλιππίνες) προς 72εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Springfield πούλησαν το VLCC ‘’Olympic Liberty” (2003, Samsung, Κορέα) προς 25,8εκ. Δολάρια και το VLCC ‘’Olympic Legend” (2003, Samsung, Κορέα) προς 26εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Avin πούλησαν το Suezmax‘’Kriti Spirit” (2000, Daewoo, Κορέα), το Suezmax‘’Kriti Sfakia” (2000, Hyundai, Κορέα)  και το Suezmax ‘’Kriti Island” (2000, Hyundai, Κορέα) προς 12,5εκ. Δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρίας Minerva πούλησαν το Aframax ‘’Minerva Emma’’ (2003, Imabari, Ιαπωνία) προς 13εκ. Δολάρια.

Νεότευκτα Πλοία

Σε συνέχεια του προηγόυμενου μήνα, οι Έλληνες πλοικτήτες είναι φανερό πως έχουν αντιληφθεί την ανάγκη των Κορεάτικων ναυπηγείων για νέες παραγγελίες που θα εξασφαλίσουν την βιωσιμότητα τους με αποτέλεσμα να πετυχαίνουν συμφέρουσες συμφωνίες κατά κύριο λόγο στον τομέα των δεξαμενοπλοίων. Αυτό φάνηκε από τις πρόσφατες παραγγελίες πελατών των εταιρειών Unisea, Latsco, Atlas Maritime, Central Shipping κ.α , κατά την πλειονότητα τους σε Κορεάτικα ναυπηγεία. Παρ’όλα αυτά, το ίδιο δεν παρατηρείται σε ότι αφορά τα πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου όπου οι νέες παραγγελίες αυτή τη χρονία είναι σχεδόν μηδενικές. Το γεγονός αυτό βέβαια θα δράσει ευεργετικά μακροπρόθεσμα αφού σταδιακά θα μειωθέι η προσφερόμενη χωρητικότητα σε συνδυασμό με τη συνέχιση της δραστηριότητας της διάλυσης παλαιότερων πλοίων.

Διαλύσεις πλοίων

Οι Έλληνες πλοικτήτες δεν αύξησαν την δραστηριότητα τους σε αυτόν τον τομέα ούτε αυτόν τοΝ μήνα με τις συνολικές διαλύσεις ελληνόκτητων πλοίων να κυμαίνονται σε μονοψήφιους αριθμούς. Παρά το γεγονός αυτό, είναι πλέον φανερό πως τα διαλυτήρια του Πακιστάν έχουν τα ηνία της αγοράς αφού πλέον προσφέρουν ακόμη και πάνω από $390/ldt  σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, $380/ldt  σε δεξαμενόπλοια και $370/ldt  σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου ενώ τα Ινδικά διαλυτήρια ακολουθούν, έχοντας ήδη προσφέρει έως και $370/ldt σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, , $360/ldt  σε δεξαμενόπλοια και $350/ldt  σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου . Σε παρόμοια επίπεδα κινείται η αγορά και του Μπαγκλαντές.

 

Published: Aκτή Μιαούλη Νοέμβριος 2020 (Τ.56)

Γράφει ο κ. Δημήτρης Σερέτης