«Κερδοφόρος» μήνας για το ξηρό  

 

Ο μήνας που μας πέρασε ξεκίνησε με τα θετικότερα μηνύματα του τελευταίου διαστήματος με τις αγορές της Νότιας Αμερικής και του Ατλαντικού να ανεβάζουν την κερδοφορία για τους πλοικτήτες. Παρά την μια εβδομάδα διακοπής στην Κίνα λόγω των εορτασμών του Golden Week, οι αγορές συνέχισαν σε θετικά επίπεδα μέχρι και την τελευταία εβδομάδα. Το μελανό σημείο προέρχεται από τον εμπορικό ‘’πόλεμο’’ μεταξύ Κίνας και Αυστραλίας ως προς τις εξαγωγές άνθρακα που όχι μόνο έχει εξασθενήσει τον όγκο σε φορτία από την Αυστραλία αλλά έχει δημιουργήσει και μια αβεβαιότητα ως προς το γενικότερο γίγνεσθαι των αγορών.

Οι σε γενικό βαθμό θετικές συνθήκες της αγοράς έχουν οδηγήσει τους Έλληνες πλοιοκτήτες σε αρκετές κινήσεις στον τομέα των αγοραπωλησιών. Εκεί, όπως είχαμε αναφέρει και τον προηγούμενο μήνα είναι έκδηλη η προτίμηση τους σε πλοία μεγέθους Panamax και άνω. Συγκεκριμένα: Πελάτες της εταιρίας Graham Shipping αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax bulk carrier ‘’Global Phoenix’’ (2010, Mitsui, Ιαπωνία) προς 11.2εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Janchart αγόρασαν το Handysize bulk carrier ‘’Thomas C’’ (2011, SPP, Κορέα) προς 8,25εκ. Δολάρια και πούλησαν το Handysize  bulk carrier “Meraio” (1997, Hanjin, Κορέα) προς 3.2εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Diana (εισηγμένη) πούλησαν το Capesize  bulk carrier “Sideris GS” (2006, SWS, Κίνα) προς 11.6εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Lidmar αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize bulk carrier ‘’IVS Triview’’ (2009, Kanda, Ιαπωνία) προς 8εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Soloi πούλησαν το Supramax bulk carrier “Ellie” (2011, Jinling, Κίνα) και το Supramax bulk carrier “Dimi” (2012, Jinling, Κίνα) προς 17.8εκ.Δολάρια enbloc. Πελάτες της εταιρίας Primerose αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax bulk carrier ‘’Precious Sky’’ (2015, Tsuneishi, Ιαπωνία) προς 21.25εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Alpha Bulkers αγόρασαν το Kamsarmax bulk carrier ‘’SBI Rock’’ (2016, Yangzijiang, Κίνα) προς 18.1εκ. Δολάρια και πούλησαν το Capesize  bulk carrier “Alpha Century” (2000, Sasebo, Ιαπωνία) προς 8.25εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Titan αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax bulk carrier ‘’SBI Sousta’’ (2016, Hudong, Κίνα) προς 18.25εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Globus Maritime αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax bulk carrier ‘’SBI Conga’’ (2015, Hudong, Κίνα) προς 18.4εκ.  Σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS  Capesize bulk carrier ‘’E.R America’’ (2016, Daewoo- Mangalia, Ρουμανία) προς 20.75εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Super-Eco πούλησαν το Tier II Handysize  bulk carrier “Capetan Costis” (2011, Dae Sun, Κορέα) προς 8.1εκ. Δολάρια σε πελάτες της εταιρίας Kouros. Πελάτες της εταιρίας Tide Line πούλησαν το Handysize bulk carrier “Avra” (1998, Saiki, Ιαπωνία) προς 2.6εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Castor(εισηγμένη)  αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Panamax bulk carrier ‘’Triton Hawk’’ (2010, Sanoyas, Ιαπωνία) προς 13.85εκ. Δολάρια. Σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS  Supramax bulk carrier ‘’Sea Iris’’ (2010, Tsuneishi Cebu, Φιλιππίνες) προς 10.75εκ. Δολάρια. Σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS  Handysize bulk carrier ‘’Alam Setia’’ (2013, Shikoku, Ιαπωνία) προς 10.5εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Golden Union αγόρασαν το Capesize bulk carrier ‘’Royal Accord’’ (2009, Imabari, Ιαπωνία) προς 18.4εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Alloceans πούλησαν το Handysize  bulk carrier “Apollonia” (2002, Shina, Κορέα) προς 4.1εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας NGM αγόρασαν το Capesize bulk carrier ‘’Pacific Endurance’’ (2011, Koyo Mihara, Ιαπωνία) προς 19εκ. Δολάρια. Σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων φέρεται να κατέληξε το Supramax bulk carrier ‘’Orient Grace’’ (2012, Kawasaki, Ιαπωνία) προς 12.4εκ. Δολάρια Πελάτες της εταιρίας Neda αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax bulk carrier ‘’BTG Eiger’’ (2016, JMU, Ιαπωνία) προς 23.5εκ. Δολάρια και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax bulk carrier ‘’BTG Everest’’ (2015, JMU, Ιαπωνία) προς 22.2εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρείας Laskaridis Shipping αγόρασαν το Capesize bulk carrier ‘’Annou Max’’ (2011, SWS, Κίνα), το Kamsarmax bulk carrier ‘’Annou G.O’’ (2011, Hudong, Κίνα), το Kamsarmax bulk carrier ‘’Ecofaith G.O.’’ (2012, Cosco Dalian, Κίνα), το Kamsarmax bulk carrier ‘’Ecopride G.O.’’ (2013, Cosco Dalian, Κίνα), και το Kamsarmax bulk carrier ‘’Ocean Gem.’’ (2011, Jiagnan, Κίνα) ιδιοκτησίας της εταιρείας Geamray μέσω τραπέζης.

Δεξαμενόπλοια

Η αγορά των δεξαμενολοίων αποτελεί και αυτόν τον μήνα την ανάποδη πλευρά του νομίσματος συγκριτικά με εκείνη του ξηρού φορτίου.  Είναι πλέον σίγουρο για πολλούς ιδιοκτήτες μεγάλων VLCC πως για αυτήν την χρονιά δεν θα υπάρχει η λεγόμενη ‘’winter season’’ που ιστορικά αποτελούσε πυλώνα κερδοφορίας για τα πλοία αυτού του μεγέθους. Στα μικρότερα Suezmax και Aframax το σκηνικό δεν αλλάζει ενώ ακόμη και η επανεκκίνηση των Λιβυικών εξαγωγών δεν στάθηκε αρκετή ώστε να ανεβάσει την κερδοφορία. Στο κομμάτι των αγοραπωλησιών, και ενώ οι κινήσεις των Ελλήνων ήταν περιορισμένες, παρατηρήθηκαν δύο διαφορετικές στρατηγικές. Η μια είχε σκοπό να εκμεταλλευτεί την ζήτηση σε μεγάλα παλαιότερα πλοία που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν ως χώροι αποθήκευσης και η άλλη εκμεταλλεύτηκε τις ευκαιρίες που δημιουργήθηκαν για την αγορά πιο μοντέρνων πλοίων. Πελάτες της εταιρίας Spring Maritime αγόρασαν το MR2 tanker ‘’Ocean Laurel’’ (2010, Naikai Zosen, Ιαπωνία) προς 15.5εκ. Δολάρια.Πελάτες της εταιρίας Minerva πούλησαν το VLCC tanker “Pantariste” (2002, Samsung, Κορέα) προς 26εκ. Δολάρια και το Aframax tanker “Minerva Concept” (2003, Namura, Ιαπωνία) προς 13εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Edge Maritime αγόρασαν το Suezmax tanker ‘’Aldus’’ (2003, Universal, Ιαπωνία) προς 17.5εκ. Δολάρια από πελάτες της εταιρίας World Carrier Corp. . Πελάτες της εταιρίας Dynacom αγόρασαν το VLCC tanker ‘’Tokitsu Maru’’ (2011, Mitsubishi, Ιαπωνία) προς 45εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Capital πούλησαν το Suezmax tanker “Alterego II” (2002, Daewoo, Κορέα) προς 16εκ. Δολάρια.Πελάτες της εταιρίας Aeolos Management πούλησαν το VLCC tanker “Chryssi” (2000, Kawasaki, Ιαπωνία) προς 22εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας NGM πούλησαν το VLCC tanker “Voyager I” (2003, Samsung, Κορέα) προς 26εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Avin πούλησαν το Suezmax tanker “Kriti Sfakia” (2000, Daewoo, Κορέα) ,  το Suezmax tanker “Kriti island” (2000, Hyundai, Κορέα) και το Suezmax tanker “Kriti Spirit” (2000, Hyundai, Κορέα προς 12.5εκ. Δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρίας Springfield πούλησαν το VLCC tanker “Olympic Liberty” (2003, Samsung, Κορέα) προς 25.8εκ. Δολάρια

Νεότευκτα

Παρατηρώντας το μικρότερο πινάκιο παραγγελιών νέων πλοίων των τελευταίων δεκαετιών, οι Κορεάτες ναυπηγοί στράφηκαν επιθετικά στις πωλήσεις ενώ μάλιστα αντιπροσωπεία του ναυπηγείου Daehan ήρθε και στην χώρα μας με σκοπό να πείσει τους Έλληνες πλοιοκτήτες να προχωρήσουν σε νέες παραγγελίες. Μερικoί από αυτούς όπως για παράδειγμα η εταιρεία Capital , η εταιρεία Central Mare , η εταιρεία Pleiades, η εταιρεία Pantheon και η εταιρέια Kyklades εκμεταλλεύτηκαν τις πολύ χαμηλές τιμές και έβαλαν κάποιες παραγγελίες για πλοία που θα παραδοθούν μέσα στο 2022.

Διαλύσεις Πλοίων

Παρά το γεγονός του ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες – πλήν δύο εξαιρέσαιων- δεν ήταν ενεργοί στον τομέα της διάλυσης πλοίων, πλέον είναι σαφές ότι αποτελεί μια πολύ συμφέρουσα λύση για τα παλαιότερα πλοία αφου σε Ινδία και Μπαγκλαντές είδαμε τιμές από $345 εως $355 ανά ldt.

 

Published: Aκτή Μιαούλη Οκτώβριος 2020 (Τ.55)

Γράφει ο κ. Δημήτρης Σερέτης