Φρενήρης ρυθμός στις αγοραπωλησίες πλοίων

 

Πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου

Παρατηρήσαμε μια ανάμεικτη σε αποτελέσματα αγορά στα πλοία ξηρού φορτίου αυτόν το μήνα με τα Capesizes να ξεκινάνε θετικά με φορτία από Βραζιλία για Κίνα αλλά η παράλληλη αύξηση στις τιμές των καυσίμων δεν βοήθησε για μεγάλες κερδοφορίες. Η ροές από Βραζιλία επιβραδύνθηκαν τις τελευταίες εβδομάδες αλλά οι κινήσεις από Κολομβία και Ατλαντικό διατήρησαν σταθερά τα επίπεδα. Τα Panamax είναι οι μεγάλοι κερδισμένοι από τον εμπορικό πόλεμο Κίνας-Αυστραλίας καθώς οι ροές προϊόντων άνθρακα από την Ινδονησία έχουν συντελέσει στην σημαντική άνοδο των ναύλων. Ο φρενήρης ρυθμός στο κομμάτι των αγοραπωλησιών συνεχίστηκε και αυτόν τον μήνα.

Ειδικότερα:

Πελάτες της εταιρίας TMS Dry πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Newcastlemax bulk carrier ‘’Netadola” (2017,YZJ, Κίνα, SS 05/2022 DD 05/20) σε πελάτες της εταιρίας Maran Dry και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Newcastlemax bulk carrier ‘’Xanadu” (2017,YZJ, Κίνα, SS/DD 02/22 προς 38εκ. Δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρίας Golden Union αγόρασαν το Newcastlemax bulk carrier ‘’MG Courage” (2007,Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 06/22) προς 14.6εκ. Δολάρια. Σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Post-Panamax bulk carrier ‘’Sangeet’’ (2012, Imabari, Ιαπωνία, SS /DD 06/2022) προς 15.5εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Bulkseas αγόρασαν το Kamsarmax bulk carrier ‘’Leda’’ (2013, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS 11/2023, DD 08/2021) προς 16.75εκ. Δολάρια με το σύστημα BWTS να συμπεριλαμβάνεται στην τιμή αλλά χωρίς να έχει τοποθετηθεί. Πελάτες της εταιρίας Modion αγόρασαν το Kamsarmax bulk carrier ‘’Wookie’’ (2011, Guangzhou Longxhue, Κίνα, SS/DD 09/2022) προς 12.1εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Centrofin αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Kamsarmax bulk carrier ‘’SBI Jive’’ (2017, Shanghai Shipyard, Κίνα, SS/DD 04/2022), το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Kamsarmax bulk carrier ‘’SBI Swing’’ (2017, Shanghai Shipyard, Κίνα, SS/DD 01/2022) , το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Kamsarmax bulk carrier ‘’SBI Mazurka’’ (2017, Shanghai Shipyard, Κίνα, SS/DD 01/2022) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS  Kamsarmax bulk carrier ‘’SBI Reggae’’ (2017, Hudong, Κίνα, SS/DD 01/2021) προς 81εκ. Δολάρια enbloc. Πελάτες της εταιρίας Dileton αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Kamsarmax bulk carrier ‘’Coral Amber’’ (2012, Shin Kurushima, Ιαπωνία, SS/DD 04/2022) προς 14.3εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Minoa αγόρασαν το Panamax bulk carrier ‘’Shoyo’’ (2008, Namura, Ιαπωνία, SS/DD 11/2020) προς 11.25εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας M/Maritime αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Ultramax bulk carrier ‘’SBI Apollo’’ (2016, Mitsui, Ιαπωνία, SS/DD 09/2021) και το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS & Scrubber Ultramax bulk carrier ‘’SBI Poseidon’’ (2016, Mitsui, Ιαπωνία, SS/DD 10/2021) προς 19.2εκ. Δολάρια το κάθε ένα. Σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax bulk carrier ‘’Sea Melody’’ (2010, Tsuneishi Cebu, Φιλιππίνες, SS 04/2025, DD 05/2023) προς 10,9εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Arista πούλησαν το Tier II Supramax bulk carrier ‘’Pangea” (2012, HMD, Κορέα, SS/DD 09/21) προς 9.5εκ. Δολάρια. Σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων φέρεται να κατέληξε το Tier II Supramax bulk carrier ‘’Glovis Madrid’’ (2013, Xingang, Κίνα, SS 03/2023, DD 02/2021) προς 9.7εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Diamond Bulk Carriers πούλησαν το Tier II Supramax bulk carrier ‘’Louise B” (2011, Hyundai Vinashin, Βιετνάμ, SS  11/21,DD 07/21) προς 9.6εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Stam Shipping πούλησαν το  Supramax bulk carrier ‘’Blue Ripple” (2005, New Century, Κίνα, SS 06/25, DD 12/22) προς 5.5εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Stalwart αγόρασαν το Supramax bulk carrier ‘’Jag Roopa’’ (2006, Tsuneishi, Ιαπωνία, SS/DD 10/2021) προς 6.9εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Pavimar πούλησαν το  Supramax bulk carrier ‘’Diva Eva” (2005, Tsuneishi Cebu, Φιλιππίνες, SS/DD 03/21) προς 6.7εκ. Δολάρια. Σε εταιρεία ελληνικών συμφερόντων φέρεται να κατέληξε το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax bulk carrier ‘’Andes Queen’’ (2013, Shin Kurushima, Ιαπωνία, SS 12/2023, DD 01/2022) προς 10.95εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας AM Nomikos πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Supramax bulk carrier ‘’Azzura’’ (2004, IHI, Ιαπωνία, SS 06/2024 DD 04/2022) προς 6.5εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Aims αγόρασαν το Supramax bulk carrier ‘’Triton Seahawk’’ (2011, Imabari, Ιαπωνία, SS/DD 05/2021) προς 9.2εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Super Eco πούλησαν το Tier II Handysize bulk carrier ‘’Giovanna” (2011, Dae Sun, Κορέα, SS/DD 05/21) προς 8.4εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Blue Wall πούλησαν το  Handysize bulk carrier ‘’Fearless” (2001, Naikai Zosen, Ιαπωνία, SS/DD passed) προς 4.2εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Dalomar αγόρασαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Handysize bulk carrier ‘’Fools Gold” (2010, Imabari, Ιαπωνία SS 05/2025 DD 05/23) προς 6.3εκ. Δολάρια.

Δεξαμενόπλοια

Ο μήνας που πέρασε άφησε εν γένει θετικά μνήματα στην αγορά των δεξαμενοπλοίων. Οι πρώτες εβδομάδες αποδείχθηκαν κερδοφόρες για τα μεγάλα VLCC τόσο λόγω της αυξημένης ζήτησης από την Μέση Ανατολή όσο και από τις διάφορες επικείμενες διαβουλεύσεις των χωρών – μελών του OPEC+ για αύξηση των ροών. Σε σταθερούς ρυθμούς παρέμειναν τα Suezmax αφού οι ναυλωτές κατάφεραν να διατηρήσουν αρκετές συμφωνίες off-market με αποτέλεσμα να μην συνεισφέρουν σε μια θετικότερη εικόνα. Η αύξηση της κινητικότητας στην Βαλτική και την Δυτική Ευρώπη έδωσαν πνοή και στις αγορές των Aframax. Σε επίπεδο αγοραπωλησιών, οι κινήσεις που έγιναν ήταν συγκεκριμένες. Αξίζει να σημειωθεί το διαθέσιμο προς πώληση τονάζ δεν είναι μεγάλο αφού οι τιμές για πλοία με ηλικίες κοντά στα 10 έτη και νεότερα δεν είναι συμφέρουσες για πιθανούς πωλητές

Πιο συγκεκριμένα:

Πελάτες της εταιρίας Pantheon  αγόρασαν το VLCC ‘’Jing Gang San’’ (2013, Shanghai Jiangnan, Κίνα, SS 03/2023, DD 03/2021) προς 42εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Aeolos Management  αγόρασαν το VLCC ‘’Lu San’’ (2009, SWS, Κίνα, SS 04/2024, DD 03/2022) προς 33εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Maran Tankers πούλησαν το VLCC ‘’Maria A. Angelicoussis” (2000, Daewoo, Κορέα, SS/DD 09/22) προς 19.5εκ. Δολάρια, καθώς και το VLCC ‘’Antonis I. Angelicoussis” (2000, Daewoo, Κορέα, SS/DD 01/21) και το VLCC ‘’Maran Regulus” (2000, Samsung, Κορέα, SS 06/2023, DD 06/21) προς 19εκ. Δολάρια το κάθε ένα. Πελάτες της εταιρίας Evalend πούλησαν το MST VLCC ‘’Najaf” (2000, HHI, Κορέα, SS/DD 11/20) προς 19.25εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Dynacom πούλησαν το VLCC ‘Poseidon I” (2002, Daewoo, Κορέα, SS/DD 03/22) προς 26εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Sea Pioneer  αγόρασαν το Suezmax ‘’Tonos’’ (2003, Samsung,  Κορέα, SS 09/2023, DD 01/2021) προς 14.25εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Thenamaris πούλησαν το Aframax ‘Saint Nicholas” (2002, Samho, Κορέα, SS/DD 03/22) προς 26εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Pleiades πούλησαν το εξοπλισμένο με σύστημα BWTS Aframax ‘Pamissos” (2011, Sumitomo, Ιαπωνία, SS/DD 03/22) προς 26εκ. Δολάρια σε πελάτες της εταιρίας NGM Energy. Πελάτες της εταιρίας Eastern Mediterranean αγόρασαν το LR2 ‘’Champion Prince’’ (2012, HHI,  Κορέα, SS 10/2021, DD 01/2022) προς 24.1εκ. Δολάρια. Πελάτες της εταιρίας Ancora αγόρασαν το MR1 ‘’Nord Butterfly’’ (2012, HHI,  Κορέα, SS 09/2023, DD 09/2021) προς 9εκ. Δολάρια με ένα έτος TC back.

Νεότευκτα Πλοία

Η δραστηριότητα αυτόν το μήνα περιορίστηκε σε παραγγελίες κάποιων δεξαμενοπλοίων ενώ μετά από καιρό είδαμε μια παραγγελία πλοίων VLCC από Έλληνες πλοιοκτήτες με δυνατότητα κατανάλωσης και LNG έκτος των συμβατικών καυσίμων.

Διαλύσεις πλοίων

Παρά το γεγονός ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες δεν επέλεξαν να διαλύσουν πλοία αυτό το μήνα, οι προσφερόμενες τιμές παρουσίασαν περαιτέρω αύξηση. Η αγορά του Μπαγκλαντές πήρε τα ηνία στις προσφερόμενες τιμές με αυτές να διαμορφώνονται στα $420/ldt  σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, $410/ldt  σε δεξαμενόπλοια και $400/ldt  σε πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου. Το Πακιστάν και Ινδία ακολουθούν με τις διαφορές να είναι περίπου $10/ldt σε κάθε τύπο πλοίου.

 

Published: Aκτή Μιαούλη Δεκέμβριος 2020 (Τ.57)

Γράφει ο κ. Δημήτρης Σερέτης